tisdag 13 september 2011

OMG i'ts windy on the outside ;P

usch villken dag!!! i skolan idag så var det faktiskt ganska kul, för på sy slöjden ska jag börja med ett klädesplagg och jag bestämde mig att göra ett leopard färgat linne med antingen svart eller silver band under bysten :P jag hoppas det blir tillräckligt fint för att jag ska unna ha på mig det !!! 
och det här kanske låter konstigt, men ta mig inte på fel sätt, matten idag var faktiskt rolig :$för det var lätt, jag och Emma jobbade jätte bra tillsammans och vi gjorde några roliga ''problem lösningar'' på slutet av lektionen,  det ända som inte var så kul i dag var nog So:n för klassen var rörig när man skulle plugga till provet vi har imorgon... ( vi pratar mer om det snart ) 
och sen hade vi engelska idag och eftersom Anniefrid ( våran lärare ) var ''sjuk'' så hade vi en vikarie som hette Anna och hon är en jätte bra lärare, hon är ung, hon är snäll och hon låter oss ta väldigt mycket ansvar själva, hon är en jätte bra lärare i allefall, men alla tror att bara för att man har en vikarie så kan dom bete sig hur dom vill!!!!! och det tycker jag inte är okej för Anna försöker allt hon kan för att klassen ska jobba bra men ALLA killar skiter i vad hon säger, dom springer ut från lektionen och tror att dom bestämmer och det är inte okej, så man ser ju på Anna att hon blir frustrerad, och jag tycker jätte synd om henne för att hon får ha våran klass!! 
Ajjah, men förutom engelskan och So:n  så var väll dagen rolig, för efter skolan drog jag hem till Ferri så åt vi chokladbollar, ostbågar och kex och så¨å kollade vi på top model också  :) vi hade det jätte mysigt men sen kom hennes mamma och berättade att deras förtält ute vid deras husvagn hade förstörts av all denna vind eller blåst eller vad man säger xD så hon ville at vi skulle hjälpa till med att åka till husvagnen och fixa det men Ferris pappa skulle hämta henne då så jag cyklade hem i blåsten, ( usch , säger jag bara ) för jag hade motvind HELA vägen från Ferri och hem till mig, och det var så himla jobbigt, och jag kan ju bara säga att det blåser ju inte lite häller !!!! så när det blåste som värst så stog jag nästan still på samma ställe även fast jag försökte trampa !!! och sen när jag väl fick upp lite fart åkte jag in i en gren som hängde ner så att jag fastnade !! och nu när jag äntligen har kommit hem så ska jag hoppa i mina mys kläder, chilla framför datorn, lyssna på musik och plugga till provet!!! 
ahjuste jag skulle berätta om provet vi har imorgon!! det handla om Norden !!  så det vi ska plugga på är 30 sidor långt :O fast han tog och skrev det viktigaste på tavlan villket var :
* Kartan, - Hav och länder!
*Öar och Ögrupper!
*Spår av inlandsisen!
*Nordens berggrund!
*Väder i Sverige!
*Jämför klimat!
*Var i Norden bor mest folk!
*Urbanisering!
*Nordkalotten!
Asså gud vad mycket vi ska kunna !!!!
så nu måste jag värklogen plugga!!! 
Ferri tipsade mej om två JÄTTE bra låtar :
                                                         Ras cricket- Skin, lyssna på texten !!!


                                           Ron pope - A drop in the ocean!!  Asså typ världens finaste låt!!!
tack ferri för tipset, <3 :D 


men nu ska jag plugga såå vi hörs!! ha  en mysig tisdagskväll !! :) 

Inga kommentarer: