onsdag 20 februari 2013

Hiss och Diss! :D


Tänkte hissa och dissa lite;)

Hiss:


Städa! - Jag som hatar städa har äntligen insett hur skönt det är att bara städa! Man kan inte riktigt tro på mig när det är jag som säger att det är en hiss, men det är verkligen så skönt att bara sätta sig och slappa efteråt utan att ha något att tänka på som man måste göra. Bara få slappa när man är helt klar! Så gött!


Sportlov! - Att ha en vecka ledigt är så här i den tråkigaste månaden på året är verkligen härligt! även om jag inte gör mycket mer än städar, sover och äter så är det gött att slippa all stress och alla läxor plus prov! Passar perfekt med en vecka ledigt mellan jul och påsklovet!

Laga mat! - Det är så mysigt att stå och laga mat, speciellt när man är själv så att man kan känna sig lite extra ''vuxen'' som bevisar att man kan själv haha. Att få själv bestämma vad det ska vara för kryddor och sånnt är kul för man lär sig så mycket tills man själv ska flytta sen!

Top model Sverige!- Jag helt ärligt älskar det programmet, det är så kul att få se hur en modell får ''jobba'' och så älskar jag när de börjar bråka och sånnt för de gör sånna stora bråk av något så litet.

Diss:

Nudlar! - USCH! finns det något äckligare? Visst dem är lätta att laga och de finns i många smaker men det blir så äckligt efter bara någon minut... Själv så börjar jag må jätte illa av att äta för mycket nudlar haha Nudlar får defenitivt en total diss av mig!

Folk som röker! - Jag kan inte förstå mig på vad som är så ''gott'' med att röka! Okej ni blir lugna men det förstör dig! Och som om inte det vore nog så förstör det för folk som är i närheten. Inte så kul kanske att dö i lungcancer... och man blir så ful av det! Fula tänder man åldras snabbare i ansiktet, man får dålig andedräkt, man får en ful röst! Och till alla er där ute... Det finns inget socialt med att hålla en äckelpinne i handen tillsammans med massa människor, det är inte direkt så att man blir en mycket roligare människa för att man röker! ett stort NEJ till rökning och all tobak för den delen!

När saker inte fungerar som de ska! - Det är grymt jobbigt när man sitter vid tex. en dator och den bestämmer sig för att sluta fungera! den ska hänga sig och knövla! usch, då blir jag så arg så att jag helst bara skulle vilja slå sönder skiten! men jag har ju lite mer vett i skallen så jag gör inte sånnt haha

Februari!- Det är nog en av de värsta månaderna på ett år! Det ända interessanta är att det är alla hjärtansdag.. wohooo typ -.- Det är fortfarande kallt och i februari är man lagomt trött på snö och slask. Det händer inget mer spännande i skolan är sportlovet...nej det är en jobbig månad trots att den är kort!

Inga kommentarer: