onsdag 1 maj 2013

Humorgalan!

Direkt efter dansen slog jag på tvn och satte mig och kolla på humorgalan! Usch jag både skrattar och gråter! Vid sånna här tillfällen önskar jag att jag hade massvis med pengar så att jag skulle kunna hjälpa till! Det är smärtsamt att se hur eländigt många barn runt om i världen har! Vi sitter ofta och klagar över pytte saker... och det är ofta man slänger ur sig att man "hatar" sitt liv! men vad har vi att hata? Vi har en familj, vi har vänner! Tak över våra huvuden och kläder på kroppen! Vi får möjligheten att utbilda oss! Vi får mat när vi är hungriga! Vi får även hjälp när vi är sjuka!
Varför ska vi klaga? Vi har ett underbart liv! Många barn skulle göra vad som helst för ett liv som detta! Jag önskar jag kunde hjälpa alla som inte har chans till ett liv som detta!!! Det är helt sjukt hur vissa barn har det!!

Inga kommentarer: