måndag 17 juni 2013

Min helg!

hej hej! Kom hem sent igår så jag orkade inte blogga!
Men i lördags iaf jobbade jag och ferri på hennes pappas fest! Vi började med att fixa välkommsdrinken/fördrinken! Vi trodde först inte att det skulle räcka speciellt inte när några tog två... men det räckte som tur var och direkt efter fördrinken hämtade vi maten och ställde ut buffe på ett långbord! när de hade ätit upp så kom vi till den punkten som jag var jätte nervös inför och det var ju självklart att duka av allt och plocka alla tallrikar! Men det var enkelt och jag tappade inget! Som tur var haha
jag tog självklart det värsta jobbet att skölja av alla typ femtio tallrikarna för att sedan diska dem! Efter maten var det väldigt stressigt med allt men jag höll mig samman trots att jag inte klarar av stress!
kvällen blev lyckad och vi jobbade i ca11 timmar varav ca 30 min satt vi ner.. vi var ju tvugna att stå så det blev bara att sitta ner när vi fick smyga undan för att äta och gå på toa osv haha
Jag och ferri och en liten tjej som hette elin stod i baren och lekte bartenders haha vi ägde..
;)
Elin var dock grymt mycket bättre än mig och hon är typ tio elr nått haha hon kunde allt och hon skötte det väldigt bra! ibland fick jag t.om. fråga henme om hjälp haha xd
Jag och ferri kom hem runt halv tre så vi brydde oss inte om nått annat än att lägga oss ner och sova! Vi var sååå utslitna och trötta... våra fötter var ömma och så men det var en riktigt rolig upplevelse! Fick även lite dricks och jätte många kom fram och gav oss komplimanger!
kändes jätte bra att få höra att man gjort bra ifrån sig!!
igår cyklade jag och ferri till lokalen för vi skulle städa och så! Men eftersom vi inte hade brottom så satt vi och bara dampa och pratade i någon timme! Det var så kul!!! ^^ Det blev mycket dricka över så jag paxade en cola haha jag trodde inte jag skulle få ta den men det fick jag mihi :')
Aja kom inte hem förens vid elva igår!
btw fick även tusen spänn för att jobba denna helg! Det uppskattas! :D
bloggar sen!! byeee e

Inga kommentarer: