tisdag 26 november 2013

Hatar Vinter älskar Jul

Jag älskar verkligen julen. Musiken är mysig, mycket lysen, stjärnor och tomtar överallt… Snön ser jätte mysig ut när den ligger på alla grantoppar och som ett täcke på backen. Man sitter inne och dricker varm choklad och äter pepparkakor. Jul maten är fantastisk och bara själva julafton är ju hur mysig som helst. Man umgås med de man älskar, man äter god mat och kollar på kalle anka klockan tre! :') Det är en av mina favorit högtider tillsammans med nyår och midsommar.
Sen så blir man så taggad för snart ska man byta klappar och fort gåre för sen är det helt plötsligt ett nytt år. Nytt år nya möjligheter!
Men sen så hatar jag att det är just vinter för Snön är fin men kylan är hemsk och man går runt och är ständigt lite förkyld. Vinterkräksjukan är överallt och den sprider sig väldigt snabbt., det är även mörkt dygnet runt typ.. en stund över lunch är nästan det enda ljuset man får för påväg hem sen så är det mörk. Man blir trött och lätt irriterad av mörkret, man får även väldigt lätt d-vitamin brist vilket inte är något roligt...Om man bara kunde ha snö men ingen kyla och ingen sjuka eller konstant mörker skulle julen vara den bästa tiden på året. Men Sommar ligger än så länge på första plats just för att det är varmt och man känner sin inte instängd.  Jag längtar sjukt till Jul och nyår men jag vill verkligen inte att det ska bli kallare ute… klarar mig knappt nu känns det som..





Inga kommentarer: