söndag 6 april 2014

Trolljägarna

Hejhej! Somnade typ vid 6 imorse haha upps.. sen vaknade jag runt halv ett typ! ^^ Har käkat lite och sånt och just nu sitter jag och kollar på trolljägarna, den nya serien som går på tv3 och den är faktiskt väldigt bra! Tycker programmet är väldigt bra just för att de försöker stoppa näthat och försöker liksom få fler människor att öppna ögonen och inse att man kan faktiskt få någon att ta sitt liv av att man ''skojar'' '' säger sanningen'' eller ah helt ärligt bara är allmänt jävla elak! Tycker det är bra att någon tog tag i detta stora problem  och gjorde ett vettigt program utav det! Jag får en klump i magen när jag får höra hur hemska vissa människor kan vara! Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara i den sitsen då man mår så jäkla dåligt av allt hat att man bara önskar mer än allt annat att försvinna, att dö helt enkelt! Näthatarna har det för enkelt för nu för tiden kan man skapa en anonym profil sen så kan man säga hur jäkla mycket skit man än vill! nej usch! Tycker inte man ska ens som lite tänka på att kränka och trakassera andra oskyldiga människor som har exakt samma rätt som en annan att leva och ha ett bra och lugnt liv!
Jag har starka åsikter! När det kommer till vissa saker som t.ex. näthat så står jag fast vid mina åsikter om hur fel och hemskt det är! Jag kan inte se en ända positiv sak med att hata på någon annan! När jag bildar dessa starka åsikter kan ingen få mig att ändra på dem! Jag kommer alltid tycka så här och varför? Jo för det är något som är fel! Något som förstör inte bara för den personen som blir utsatt utan även för den utsattas familj och vänner! Skulle du vilja se din dotter? Din bror? kompis? eller någon annan i din närhet må så dåligt ? tycker det är synd att näthat har blivit så accepterat som det är i dags läget! Allt fler människor hakar på och tycker det är ''roligt'' att hata på vissa personer! Spelar ingen roll om det är en kändis eller en ''privat'' person, man har fortfarande ingen rätt att kränka den och försöka förstöra den utsattas liv! Nej och åter nej till näthat! Tycker det är olyckligt hur populärt det är att vara elak!

Inga kommentarer: