måndag 26 maj 2014

Stressar för mycket..

godmorgon..
Sitter på engelskan och just nu vill jag bara spy på allt.. är så sjukt skoltrött orkar inte med det här nu
Hade inget att jobba med under engelskan så nu drog hon ut massa gamla nationella samt något muntligt jag ska göra och jag orkar seriöst inte… är sjukt trött, as hungrig och mår piss illa.. tror seriöst jag ska spy.. Mår inte alls bra idag.. :/

Jag vet inte varför men jag känner mig väldigt hängig och trött och jag mår bara så illa så jag vill bara hem och sova… orkar inte tänka..

För att tänka positivt så är jag ledig torsdag - fredag så jag måste bara tvinga mig till skolan imorgon och på onsdag också så kommer jag få vila sen.. Tror att det här sommarlovet är det mest välbehövliga någonsin.. har aldrig kämpat så i skolan som jag gjort det här året… Har alltid kämpat helt lagom och nöjt mig med E samt inte orkat bry mig men det här året så har jag presterat bättre än någonsin och kämpat hårdare än vad jag trodde var möjligt, har kämpat så hårt att jag gått med ständig stress och mått dåligt, tappat matlust och inte kunnat sova.. gått med spänd nacke och huvudvärk varje dag sen jag började bara för att kunna plugga, så jag förstår verkligen att min kropp börjar säga ifrån ordentligt nu..  Inte så konstigt att min hälsa inte är på tipp topp.

Jag försöker att ta det lugnt och inte stressa så mycket men när jag får massa uppgifter hela tiden så känns det som om alla förväntar sig att jag ska vara så duktig och klara allt.. Jag vill inte svika dom så det är klart jag tar och försöker fixa uppgiften även om det betyder att jag måste lida för det! Som mamma säger till mig '' glöm inte att du har två år till i skolan, ta det lugnt ''
Jag måste verkligen försöka börja ta det lugnt när jag börjar igen till hösten för annars kommer det sluta med att jag blir utbränd eller nått.. kommer gå in i väggen för att jag stressar tills jag blir nöjd och jag är en sån som aldrig blir helt nöjd vilket betyder att jag aldrig slutar stressa..




Inga kommentarer: