söndag 4 maj 2014

Visibly clear pink grapefruit

Godmorgon! Somnade försent i natt.. och vaknade för tidigt imorse, så jag känner mig inte direkt utvilad. Skulle vart skönt att sova typ 3 timmar till..
Testade den nya rengöringen samt dagkrämen och helt ärligt så vet jag inte vad jag tycker.. Den var ganska så stark och min hud är så känslig.. Från att ha gått från en rengöring utan dåliga kemikalier och alkohol till en rengöring med massa kemikalier och alkohol så tror jag att min hud var väldigt ovan och att det var därför jag reagerade lite på den… Jag ska ha den här en vecka och om den inte funkar och jag känner att min hud inte ''vänjer'' sig så kommer jag nog ge den till ferri.. eller nått.. för jag vill inte ha en rengöring som inte är bra för min hud.. då kan jag förvärra mina tillstånd som jag redan har dvs. min känslighet.

Har hört så mycket gott om de här produkterna så jag tänkte jag skulle testa men shit va starka de är.. Hade det inte var alkohol i så tror jag att de inte hade vart så starka..
Jag kom och tänka på en sak när jag läste innehållsförteckningen och det var att alkohol stod nästan högst upp, De ingredienserna som står högst upp i listan är de ingredienserna de har mest av i produkten. och att då läsa alkohol nästan längst upp är verkligen inge bra. I en bra rengöring ska det helst inte vara alkohol alls för det är absolut inge bra för huden. Huden mår inge bra av den starka alkoholen. Inte ens de som lider av akne ska ta till alkohol, då det kan förvärra deras akne som de redan har. Alkoholen torkar ut huden något extremt och då producerar huden ännu mera talg ( Det naturliga fettet som smörjer huden) Och då kan porerna täppas igen och man får mer problem än tidigare.
Så jag blev lite osäker på de produkterna jag köpte. Orkade tyvärr inte läsa så mycket igår utan tog bara något.. ångrar mig lite nu faktiskt.. men som sagt får hoppas på att jag kommer vänja mig annars så ger jag dom till någon vän som vill ha..



Försökte få en bra bild på rougen.. tyckte den var väldigt fin, rosa med ett lite guldigt skimmer. Tror jag kommer använda mig väldigt mycket av den här faktiskt. Känns som om den kommer bli en liten favorit bland sminket! ;) Tycker att man ser mycket fräschare ut när man har lite rouge eller bronzer eller nått. Man ser piggare ut när man får lite färg och inte bara ser beige ut hahah xd
Men nu ska jag återgå till plugget jag höll på med innan jag började blogga!
Ha en bra dag alla underbara människor! :D

Inga kommentarer: