tisdag 17 juni 2014

Gårdagen

Bloggade inget igår kväll så tänkte blogga om gårdagen nu istället!

Första dagen på dagiset gick bra.. barnen verkade tycka att jag var väldigt intressant haha jag fick typ rita en massa med barnen och sen läsa sagor och sånt.. asså det här jobbet är ju ganska enkelt.. visst barn kan vara hemska och jobbiga men det är liksom inte så mycket jag behöver göra mer än att säga åt dem när de inte sköter sig haha
Dock kom jag försent första dagen för att bussen var sen :/ men det var bara några få minuter jag var sen så de sa att det var okej! vilket kändes skönt.. vill liksom göra att gott intryck på dem, visa att jag är duktig och bra och sköter mig haha

När jag kom hem igår så kollade jag lite på serier sen stack jag med ferri ner till stan för att jag behövde byta ett par skor jag köpte i stockholm. Vi gick runt, kollade lite, sen satte vi oss på max och drack lyxshake och bara pratade i någon timme!  Efter att vi suttit på max as länge så drog vi till ferri där vi dansade lite och fortsatte prata och så, sen vid halv nio skulle jag dra med den sista bussen hem till mig men själv klart så missade jag den precis.. den var för tidig så jag blev lite irriterad haha ringde mamma och hon tyckte att jag skulle gå hem men sen löste vi det och så kom Tomas och hämtade mig ^^

Tomas sa åt mig att jag skulle öppna dörren försiktigt när jag skulle gå in, jag fattade verkligen inte varför men jag gjorde som han sa och direkt när jag stängde dörren så börjar felix som vanligt skälla.. men han var inte ensam, det var en till hund som skällde och jag frågade vem han var och då  fick jag reda på att vi ska ha en hund på foder nu en tid för att ägaren till den hunden hade tänkt avliva honom annars! Det är en Dansk-svensk gårdshund precis som felix och de är lika gamla, han är mycket grövre än Felix men det är bara för att han är kastrerad. Den här lilla hunden heter Chivas och han är så sjukt mysig mot alla! kommer bli så kul med en hund till nu ett tag! :D

Inga kommentarer: