torsdag 6 februari 2014

Jag tänker för mycket på allt!

Jag tänker för mycket! Varje stund på dagen då jag inte gör något eller pratar med någon så tänker jag för mycket på allt vilket gör att jag lätt går från att vara jätte glad till att vara jätte arg eller jätte ledsen! Egentligen har jag ingen anledning utan jag börjar bara överanalysera allt så himla mycket så att jag tror att det finns en anledning till att må dåligt… Det kan börja med att jag ser en bild och då börjar jag tänka, ''Varför kan inte jag se ut så där?'' '' duger inte jag?'' ''Äre nått fel på mig?'' osv.. och då sätter jag massa press på mig själv för att försöka vara så perfekt som möjligt! Jag har alltid satt för mycket press på mig själv men ibland blire bara lite för mycket.. Så att jag får mina små ryck då jag mår jätte dåligt eller bara vill gömma mig är en vardag för mig! Det händer minst en gång varje dag att jag mår dålig över hur jag är, hur jag pratar, hur jag ser ut osv. Hade dagens samhälle inte varit så utseende fixerat hade det kanske varit annorlunda?
Jag hatar för mycket uppmärksamhet så det är inte det jag vill ha ut av det här inlägget! Kände bara för att skriva av mig lite då jag aldrig riktigt förklarar varför jag mår dåligt.
Jag är så upptagen med att tänka på alla negativa saker med mig så jag glömmer bort att jag faktiskt duger! Att jag faktiskt är en bra person och att jag är fin för att jag är jag!
Jag jobbar på att inte pressa mig själv för mycket då jag vet att ingen kan vara perfekt. Men det tar tid! Jag börjar med små steg, som att säga till mig själv att jag inte måste se ut som alla andra. Att jag är perfekt på mitt egna sätt.  Sen om jag tror på det är en annan femma men jag tror att ägnar jag mig åt mer positiva tankar kommer det blir bättre med tiden. Så ni som läser.. Om jag mår dåligt så vet ni varför!



Inga kommentarer: