måndag 10 februari 2014

Näthat...

.. Det är inget jag förstår mig på.. Varför i hela världen vill man vara elak mot massa folk? Jag mår jätte dåligt när jag är elak! Näthatet blir bara större för varje dag och det går så långt så att folk tar livet av sig!? Hur orättvist är inte det??  Ursäkten om att ''det är mobbarna själva som är osäkra'' är så lame. like serious! Bara för att man är osäker så ska inte det gå ut över andra! Man ska aldrig trycka ner någon annan för att alla är precis lika mycket värda och alla är lika perfekta! Bara perfekta på olika sätt! Så varför i hela friden vill man gå och tro att man är så mycket bättre än någon annan?
Visst du är osäker på dig själv och kanske har det svårt men det ger inte dig rätten till att kalla någon för ful, fet, slampa, äckel osv.  Hur ska det kunna hjälpa dig? Hur ska man kunna må bättre av att vara elak mot någon… Något jag inte förstår mig på!
Tycker nätmobbarna det är roligt(?) att vara elaka? Har inte era mammor lärt er bättre än så?
Jag tycker bara att alla ska börja hjälpas åt att stoppa näthatet för det skulle bidra med så mycket och det skulle rädda så många liv! Så när ni ser att någon är taskig via internet väga säg ifrån och stå upp för personen som blir utsatt! :)


Inga kommentarer: