fredag 18 juli 2014

TIPS

Jag vill tipsa om Hårmasken jag köpte för ett tag sen ifrån kicks. En hårmask från märket Phc. Jag använde mig av den igår när jag hade en liten spa kväll för mig själv och idag så känns mitt hår bättre än någonsin.
Mitt hår känns nyklippt, det är glansigt och det är mjukt. Hårmask är definitivt något jag ska fortsätta med.
En engångsmask på 15ml kostar 19 kronor på kicks men sen finns det även en 200ml flaska som räcker ett antal gånger och den kostar endast 79 kr vilket är lätt värt om man har lite slitet och skadat hår.

15ml (engångsbruk) 19:- (kicks.se)

200ml 79:- (kicks.se) 

Det finns 2 olika sorters hårmasker ifrån phc,  det finns för färgat hår ( Den jag hade )  sen finns det även repair hair mask som är speciellt tillverkad för de med skadat hår.  I dessa hårmasker finns provitamin b5 och när den vitaminen används i hårprodukter är det främst för grått hår samt de som lider av håravfall. Den innehåller även E-vitamin och e-vitamin har en positiv effekt på hårsäckar samt hårbotten. E-vitamin är även bra för torrt hår. :) Den innehåller också uv-skydd vilket är något som är jätte viktigt nu speciellt på sommaren då håret får ta ganska mycket stryk av solen. Solen torkar ut håret väldigt mycket och då är dessa produkter väldigt bra för att skydda och återfukta.
Håret skyddas mot slitage och får extra vitalitet samtidigt som färgens intensitet och hållbarhet förlängs.

Jag ska köpa mer produkter ifrån det här märket då jag verkligen gillade deras hårmask, får hoppas på att de andra produkterna är lika bra! Har man väldigt slitet och skadat hår ska man ta hårmask ungefär en gång i veckan utöver hårinpackning ^^

Inga kommentarer: