fredag 28 november 2014

Bussresan hem var ett helvete..

Hej! Hade endast två lektioner idag då alla lärare på skolan skulle åka och lära sig dansa salsa efter lunch så vi fick halv studiedag! Så skönt! Hann men tjugo i tolv bussen men påväg hem när jag satt och försökte slappna av så hör jag världens smäll i bussen, och genast så började alla undra vad det var, och jag som satt långt bak där det smällde började det lukta bränt och det blev sjukt varmt.. chauffören försökte åka trots att bussen stannade och nästan inte ville starta igen, efter en bit märkte hon själv att det var något fel och då körde hon in på en hållplats mitt ute i ingenstans.. Där vi stod stilla i 30-40 min och väntade på en ny buss från karlskoga! Så när den väl kom så kändes det bra igen! Men sen när jag kom in till busstationen och skulle ta bussen hem så var de först sen och det var för att det var en ny busschaufför i den så han var ju ganska seg..  Sen en bit längre fram hoppar det på ett helt gäng med massa barn som alla stod och skrek och sprangrunt i bussen så jag fick cp.. En unge stod seriöst bredvid mitt öra och ropade på någon så jag tog musiken på högsta volymen.. Så ah då kändes det ju bra men självklart kunde det inte räcka med besvär då utan då kör busschauffören fel.. ofc..
Så kom hem en timme senare än vad jag skulle vilket gjorde mig lite irriterad

Men nu är allt bra igen, känner mig lugn och glad, har städat och lyssnat på julmusik och nu ska jag hoppa in i duschen. Först planerar jag bara på om jag ska skriva ett till inlägg då jag har väldigt mycket att skriva känner jag men vill inte att det här inlägget ska bli en bibel haha

Inga kommentarer: