torsdag 4 december 2014

Forever young

Godmorgon! Det är torsdag och jag är redo för en heldag med praktiskt! Har ett praktisktprov idag på en ansiktskur med fokus på ansiktsmassagen och ansiksmasken! Vi ska idag använda oss av en väldigt svårarbetad gummi mask! En gummi mask är en mask man måste arbeta med väldigt snabbt och man får inte sitta och pilla för mycket för såfort man häller vatten i pulvret så börjar den stelna så man ska snabbt slänga på den på ansiktet sen ska den vara där tills den torkar! När den har torkat ska man kunna dra av den från ansiktet och då har masken blivit till gummi! Känns jätte äckligt haha

Igår på praktiken gjorde jag ansiktsbehandling och ryggmassage men sen fanns det inte mycket mer jag kunde göra så hela eftermiddagen gick jag runt och tände ljus och fixa med tvätten, svarade i telefon och satt och käkade massa pepparkakor, skumtomtar och vindruvor.

Hon jag gjorde ansiktsbehandling på hade aldrig vart på någon och hon sa efteråt att hon skulle börja med det här så känns som jag gjorde ett bra jobb! :)

Inga kommentarer: