tisdag 6 januari 2015

Nivea Active Purifying Mask - Vad jag tyckte!

Hej hej mina kära vänner! Har precis tvättat av en ansiktsmask! Använde mig av nivea- active purifying mask som är för bland/fet hy!
Den innehåller vitlera vilket är jätte bra för huden! Leran och magnoliaextrakten rengör porerna på djupet och bekämpar orenheter. Masken ska även matta ner och hjälpa till att förebygga finnar. Den innehåller även bisabolol och vitamin E som ser till och hjälper huden att bibehålla sin naturliga fuktbalans!

Masken kändes väldigt bra och man kunde känna lite stickande känsla där den jobbade som mest så jag kände mest av det på näsan för där har jag som mest pormaskar. Den var väldigt lätt att applicera och den luktade väldigt gott! Något dock man måste tänka på är att alltid smörja huden ordentligt efter en mask! Det ända negativa med denna mask är att den innehåller parabener vilket jag inte riktigt är ett så stort fan av..
Och så en liten bild efter att masken kom av och jag smörjde in mig med dagkräm samt ögonkräm! Har inte den finaste hyn men jag jobbar på det! Detta är en oredigerat bild! Just nu ser den hyfsat ut men den är inte perfekt ännu!

Inga kommentarer: