söndag 8 februari 2015

Melodifestivalen - del tävling 1

Melodifestivalen igår!!
Vad tyckte ni om de 7 första bidragen?
Btw. varför valde de att bara ha 7 bidrag? vanliga fall har de 8 :o
Vad tycker ni om att man kan hjärtrösta gratis genom deras app? Jag tycker personligen att det är en väldigt rolig ide då många inte vill lägga massa pengar och inte kan lägga massa pengar på att rösta. Så att kunna röst upp till 5 gånger gratis genom denna app är en väldigt rolig och bra idé faktiskt!

Jag kände lite blandat för de olika bidragen igår! T.ex. Dolly style.. hmm.. ah de var ju speciella! Deras sound var som något jag skulle lyssnat på om jag var 8 år.. de var tyvärr lite för barnsliga i musiken för min smak men de såg ju ut som dockor så det var väl bra.. i guess haha

Elize Ryd och Richard söderberg var ganska bra, hon har ju en väldigt bra röst, dock förstod jag inte varför hon hade en bröllopsklänning på sig på scenen? Elize är från Karlskoga så självklart ville jag att hon skulle ta sig vidare men hon fick nöja sig med en 5: plats igår.

Eric Saade's låt var väldigt bra, jag gillar den typen av låtar och jag gillar när det blir lite mer dans och show i det hela, dock så tyckte jag han lät lite gnällig vid många tillfällen.. sången var kanske inte på topp men själva framträdandet föll jag för!

Daniel glidenlöw tog en chansning när han gick med i melodifestivalen så avskalat som han gjorde, han hade inga bakgrundsdansare, inga speciella kläder, han hade INGA skor!! och han satt där och sjöng rakt in i kamerorna. När man gör på detta sättet tror jag att det är viktigt att tänka på många saker, jag tror personligen inte många halvkända kan komma in i melodifestivalen och göra ett sådant framträdande och sen gå vidare, ska man lyckas ta sig till final med ett så ''naket'' nummer tror jag att det är bra att man redan har en stor grupp fans som är dedikerade och kommer rösta oavsett om det är bra eller inte! Jag tror att man måste kolla på detta framträdande mer än en gång för att börja gilla det, i och med att man endast fick se hela framträdandet en gång så nådde han inte ut till svenska folket tillräckligt mycket.

Molly Petterson hammar var väldigt bra men låten hon framförde lät det som man hade hört tidigare. Hennes röst var helt ok men jag förstod inte riktigt vad hon höll på med i slutet när hon försökte ta någon jätte hög ''ariana'' ton, hon förökte sig på en ''whistle tone'' vilket inte lät så där jätte bra faktiskt, lät mest som hon skrek..

Jag tänker inte bedöma varenda framträdande men jag kan bara säga att det var en väldigt mix av allt igår och Sanna Nilsen som programledare? Wow det hade jag inte förväntat mig! Jag ser fram emot de kommande deltävlingarna!

Inga kommentarer: