lördag 7 mars 2015

2 Riktigt tuffa veckor framför mig

Vi har dragit igång med näringslära nu på medicinen och våran första uppgift handlar om kost och då ska vi ha en loggbok där vi skriver i ALLT vi äter och dricker idag, imorgon och på måndag! Sen så har Sara även gett oss regler som måste följas så som Godisförbud (I Inge fika, läsk, godis, chips osv.) Vi ska ej äta tomma kalorier så som pizza, hamburgare osv. och den sista regeln är att dricka massa vatten!

Jag ser stora problem då jag är sockerberoende och jag äter socker så pass mycket och så pass ofta under en dag så att bara sluta helt plötsligt kommer bli så himla konstigt och jag är säker på att jag kommer må dåligt när abstinensen kickar in! Men jag ska försöka så gott jag bara kan! Ska hitta alternativa lösningar så som att äta grönsaksstavar, vanliga nötter, finncrips osv istället för det vanliga snackset!

Eftersom jag missuppfattat uppgiften och trodde man skulle börja med reglarna på tisdag när vi egentligen skulle börja med dem idag så börjar jag imorgon för jag har redan ätit massa socker idag och jag kommer inte känna någon som helst skillnad ikväll.  Vi ska nämligen dokumentera hur vi mår  osv när vi inte får i oss allt detta dåliga men jag har ju redan tryckt i mig en hel del av det dåliga så jag ska som sagt börja imorgon så att jag kan dra igång på riktigt meden gång!!


Inga kommentarer: