fredag 6 mars 2015

Att lämna choklad framme

Jag ligger framför tvn och glor på trolljägarna, jag hämtar min mörka choklad och min ljusa marabou choklad som jag köpte på ica igår. Jag äter lite av den ljusa chokladen men låter den mörka vara.. Efter 3 avsnitt av trolljägarna går jag in till mamma och så lägger jag mig en stund bredvid henne för att sova.. glömmer bort att jag lagt mina choklader på vardagsrumsbordet.. när jag går upp en halvtimme senare så ligger båda på golvet och Chivas har ätit upp hela den mörka chokladen.. hade väl kanske en halv eller mindre kvar utav den.. men då har han alltså ätit upp hela och nu är jag skit orolig för jag vet hur farligt det är med Mörkchoklad för hundar!!

Det var chivas som åt den men det var jag som lämnade den framme.. kan inte fatta hur dum jag var som gjorde det när jag vet att chivas äter allt!! Jag blir så sjukt arg på mig själv och jag är jätte orolig för att något kommer hända.. visserligen har chivas en stålmage då han äter allt men just att han åt så stor mängd av en 70% Choklad gör mig jätte nervös och orolig.. vad kommer hända nu? Kommer han dö? Kommer han bli jätte sjuk?

Jag vet inte och tankarna skrämmer mig.. ni förstår inte hur sjukt arg jag är på mig själv.. jag är dum i huvudet ibland.. Tack vare att jag var ansvarslös och bara lät dem ligga så kan nu en av mina hundar bli jätte sjuka..

Inga kommentarer: