söndag 3 augusti 2014

Augustikalaset var grymt!

Efter två kvällars av arbete på augustikalaset så tar jag nu en dag till att bara slappa! Det har jag förtjänat! :*

Igår hade vi lite mer att göra när vi kom dit då all pant från dagen innan skulle sorteras.. asså det var så äckligt och det tog sån tid. Tur att jag hade ferri med mig! Tack snälla lilla du för att du stället upp och hjälpte mig med det här!

Efter pantsorteringen så fanns det inte så jätte mycket att göra mer än att gå och kolla lite om det var skräpigt och så. Men det var hyfsat rent så vi ställde oss och kolla på sean banan, han var faktiskt väldigt bra och barnen uppskattade honom väldigt mycket. Han Skämtade både barn och vuxen skämt, han pratade även mycket om att barnen ska våga tro på de själva samt aldrig låta någon trycka ner dem. Han hade ganska mycket prat om att man ska aldrig bli någon som andra vill att man ska bli utan man ska bli någon man själv vill bli och jag tyckte det var väldigt bra och med tanke på att han är idol hos många barn så kanske de lyssnar och tar in de han hade att säga!

Efter sean banan så hängde jag och ferri backstage där vi mötte på hans dansare så vi stod och snacka lite med dom! ^^ Sen när vi skulle in för att hämta något så gick vi förbi en i från medina men det tog ett tag innan det klickade att det var han haha så jag var fett dryg och hälsade inte ens xd Men till mitt försvar, jag log iaf så jag såg ju inte så dryg ut!  Btw. Ferri var så nära på att smälla upp toa dörren i sean bananas huvud hahaha xd Vi hade vart på toa hon och jag och så stod han utanför och väntade så när vi var klara så öppnade ju bara ferri dörren och det var såå nära att hon smällde upp den i huvudet på han x) Först så märkte vi inte att det var han då han hade bytt om och tagit på sig glasögon, men sen så såg vi att det var han så vi hälsade och så sa vi några meningar till varandra innan han åkte.

Medina var väldigt bra, de hade mycket energi och publiken tyckte väldigt mycket om dom.
Höjdpunkten på kvällen var ju när hoffmaestro klev på. Då hade vi slutat så vi var bara där för att ha kul och vi stod mitt i allt och vi hoppade och dansade, det var grymt. De fick med publiken så jäkla bra och de spelade väldigt bra. Dock så när vi i publiken skulle springa från ena sidan till den andra så ramlade jag och ferri och då sprang alla över oss och vi fick typ folks knän i våra huvun ( Heter det så ?:o )  Men hur som helst, det gick bra och vi skadade oss inte så mycket! Jag och ferri var helt svett efter deras spelning haha

När de var slut så vart vi upphämtade av mamma och tomas och då tog vi en sväng förbi max och köpte en lyxshake :') Välbehövligt och välförtjänt efter det vi hade gjort! Jag var inte hemma igen förens typ kvart i två och jag somnade nog inte förens kvart i tre:)
Idag är jag helt öm i kroppen och har ont i rygg och nacke och ben och armar. Jag har ont överallt, men det var så värt det!

Hon vi hade som arbetsledare sa även att vi måste vara med och jobba nästa år också så det känns ju bra att veta att vi har skött vårt jobb bra samt att de vill ha tillbaks oss.  Bäst att passa på så man har mycket att skriva på sitt cv sen! Detta kan även leda till att vi kanske får jobba på pip nått år vilket kan leda till andra jobb. Så det kändes verkligen jätte skönt att höra att hon ville ha tillbaks oss nästa år!






Bilder ifrån augustikalasets fb!

Inga kommentarer: