lördag 22 november 2014

Nytt te

Godmorgon! Idag känner jag mig på bättre humör! Tror det var välbehövligt att gråta lite igår för det känns mycket bättre nu!

Vaknade först av alla i familjen idag.. var klarvaken redan vid halvåtta haha och orkade/orkar inte vänta på att de ska vakna så fixade mig nyss lite frukost! Till frukosten testar jag ett nytt te som vi köpte igår som ska innehålla mycket D-vitamin vilket är bra det här halvåret! Då det är så mörkt!

Teet kommer ifrån märket Friggs te+ Det är en serie med te som är berikade med olika saker! Just det här teet är berikat med d-vitamin som ska hjälpa till att bibehålla normal benstomme, muskelfunktion och immunsystemets normala funktion! Det är ett grönt Rooibos te med friskare smak än vanlig röd rooibos. Ett koffeinfritt te! :)

I deras Te+ serie har de även några som heter, te+ immun som är berikat på c-vitamin och zink, te+ Energi som är berikat på B1, B6 och B12 sen den sista te sorten utöver solljus är 'Te + sockerbalans innehåller mycket krom!

Jag tycker definitivt att de här teerna är värda att prova! Känns som om alla teer prickar rätt för mig vad jag är i behov av just nu!

Smakmässigt så vet jag inte riktigt vad jag tycker om det här teet.. Det är gott men kokossmaken förstör smaken lite. Det går att dricka men skulle det inte vara så bra med d-vitamin och hela köret så skulle jag nog inte välja det här teet framför favoriten strawberry från lipton :)

Inga kommentarer: