måndag 8 december 2014

Jag borde sluta vara så säker och börja kolla upp saker..

Hej hej! 

Tänkte berätta lite om igår innan jag gör ett inlägg om idag!
Under hela dagen igår gjorde jag och Andreas typ ingenting, låg mest och kolla på tv! Jag var så trött och seg och hade huvudvärk! Det här har varit en helg då jag har varit ganska lätt retlig av mig då jag har varit så sjukt trött så. Tror det berodde mycket på att jag hade sovit så dålig hela veckan..

Men hursom, innan fem igår så drog vi in till centralen där vi skulle leta reda på mitt tåg hem! Så det gjorde vi och allt gick bra, kom i tid, hittade tåget, fick en plats trots att det var väldigt mycket folk på tåget. Men sen när tåget börjar rulla och jag började kolla på film så kom jag på att jag skulle kolla bussarna en extra gång för våran bil här hemma är paj så skulle få ta mig hem med hjälp av buss! Mamma sa klart och tydligt att ska du åka till stockholm så ser du till att du kommer hem ordentligt! Kolla upp allt med bussar och sånt och jag sa ju ah självklart.. Men tror ni jag kollade upp bussar eller? Nope.. gjorde jag inte..

Satt på tåget tog upp appen och så ser jag att bussen som jag skulle ta går inte för att det är söndag och då går bussarna jätte sällan vilket inte jag tänkte på.. Så jag ringer mamma och berättar att jag skulle få vänta i örebro i två timmar på nästa buss..

Som tur var löste sig allt då mormor och leif offrade sig och åkte in och hämtade mig även om det inte riktigt var det som de hade tänkt göra under deras söndagskväll..

Så istället för att komma hem  vid tio kom jag hem vid åtta vilket var väldigt skönt och nu i efterhand så skäms jag över att jag var så säker på att det gick en buss då så att jag inte ens kollade upp en extra gång trots att de här hemma sa till mig..

Under tåg resan kollade jag på if i stay. Jätte sorglig film man inte borde se på en tåg resa full med människor.. höll på att börja gråta ett flertal gånger hehe..

Hoppas ni har haft en bra helg! Jag har haft en bra helg i det stora hela, bara tågresan hem som var lite extra jobbig! :)
random bild från tåget :) 

Inga kommentarer: