torsdag 18 december 2014

Skolan gör mig utmattad

Att ha konstant press på sig i skolan är utmattande! Jag har släpat på feber i en vecka nu men ändå tvingat mig till skolan för att göra mitt bästa och hålla mig på topp! Trots att min kropp säger i från och jag är hur trött som helst så pressar jag ut de sista dropparna energi som finns och så jobbar jag på som om jag mådde prima! Men sanningen är att på den senaste tiden har jag varit mycket sjuk och väldigt tung i huvudet, haft problem med huvudvärk.. men har det stoppat mig från att kämpa på som vanligt och hålla mig på topp? Nej! Inte direkt! Jag kämpar på ännu hårdare och lägger i ytterligare en växel för att jag det ska kunna hålla!  Jag är medveten om konsekvenserna av att inte låta kroppen vila och det får jag ta del av hela tiden, speciellt nu! Har högre feber, ont i huvud, öra och hals samt jag känner mig jätte hängig.  Att alltid prestera på topp i skolan tar så mycket på psyket vilket gör att jag konstant är lätt irriterad, ganska tjurig och känner ingen lust till någonting, bara tanken av att veta allt som ska göras får mig uppstressad!

Jag försöker hålla mig positiv kring mina vänner och min familj för att jag vill inte komma och förstöra deras dag bara för att jag är svintrött och helt utmattad. Men något jag har märkt är att när jag är på ''bra'' humör så lurar jag mig själv och då känner jag mig bättre än vad jag är, på så sätt så får jag skoldagarna att rulla men när man sätter sig på bussen, sitter hemma och bara ser allt som ska pluggas till allt man måste prestera i så får jag panik och ger upp, jag blir hysterisk, gråter så lätt och mår riktigt dåligt! Därför är det så skönt att nu ha jullov så jag kan få några veckor på mig att vila upp mig, släppa stressen och bara tänka positivt!

Äntligen kan man släppa all skolstress för i år! Jag ser framemot att ta nya tag nästa år med mer energi och mer kraft än någonsin!


Inga kommentarer: