tisdag 24 februari 2015

Friheten att vara ensam hemma

sovmorgon till 9 idag och det är inte ofta jag får det! Men tror ni jag fick sova så länge? Nope.. fick jag inte för ingen i denna familj vet hur man är tyst på morgonen! När jag vaknar tidigare än någon annan i min familj så är jag så tyst jag bara kan, jag smyger fram, säger inte ett ord, är så försiktig med allt jag gör.. är min familj lika dan ? Nej och det stör mig! Jag som har skit svårt för att sova.. jag som aldrig har sovmorgon var så glad för att jag hade det idag..  men blev fortfarande väckt 6 av att mamma inte vet hur man pratar med ''små'' bokstäver som man brukade säga när man var liten, först hon som står och skriker på att emil ska upp, sen albin skriker för han blir arg, han smäller i skåp, dörrar osv.. sen när de hade åkt och jag trodde att jag äntligen skulle få sova så kommer emil in i rummet med chivas.. asså palla

Men tänkte att istället för att ligga och försöka tvinga mig själv till att sova den sista timmen så klev jag upp och fixade mig så nu är jag klar med både smink, promenad med hundarna och frukost.. så får väl bara sitta här och inte göra någonting i två timmar.. Nä men ska väl kolla på lite teen wolf! :')

Btw. friheten att vara ensam hemma är så härlig, jag har kunna gått runt i bara mjukisar och bh hela morgonen!! Så skönt!! Längtar tills jag kan flytta så jag alltid har den här friheten att göra som jag vill och då pratar jag inte bara om att gå runt i bh och mjukisar haha utan bara att känna att det är jag som bestämmer och om jag vill göra så här och om jag känner för det här så är det vad jag tänker göra! Fatta vad skönt!

1 kommentar:

Alicia sa...

Åhh så fin du är!!
Jag är typ aldrig ensam hemma så längtar också! Att bara kunna göra lite som man vill lixom!