söndag 15 mars 2015

Melodifestivalen | Tankar om finalen

Vad tyckte ni om finalen, om artisterna? Programledarna? Om mellanakten?

Jag tyckte att det var jätte bra i det stora hela! Älskade att det hela öppnade med Conchita Wurst! Hon (hen) Är så duktig på vad hon gör!! Sen så tyckte jag att Programledarna skötte sig, dock gillade jag inte Sannas dåliga skämt om hur många artister det tog att skruva i en glödlampa..

Många har under alla dessa veckor hatat på Filippa bark, men jag måste säga att jag tycker hon är så dålig att hon blir bra, hennes skämt och sätt att vara på är väldigt speciellt men jag skrattar fortfarande för hon gör allt på nått sätt ganska roligt. En stor eloge till henne som har kämpat sig igenom dessa veckor trots allt hat.

Artisterna då?   Jag tyckte att det var många duktiga med! Jon tyckte jag förtjänade en andra plats då han verkligen uttrycker sig och skapar en sån känsla i låten trots att han inte använder sig av ord! Jag blir på nått konstigt vänster rörd av hans jojk! Måns tycker jag var en värdig vinnare och jag är säker på att hans låt kommer spelas en hel del nu framöver!!

Jag gillar ju JTR men jag visste att de inte skulle komma så högt upp och det är lite sorgligt för jag kan bara tänka mig hur besvikna de blev när de var typ sist..  Sen tyckte jag även lite synd om Linus för att han inte fick mer röster än vad han fick, jag tycker om hans låt jag gillar hans nummer och jag trodde verkligen han skulle ligga lite mer i toppen!

I Det stora hela tyckte jag att artisterna gjorde ett bra jobb sen finns de dom som jag gillade mer och de jag gillade mindre.

Jag tycker även att alla dansare har gjort ett så enormt bra jobb, så många danser att komma ihåg, förstå hur mycket träning som ligger bakom allt? :O

Jag tycker det är kul att de fick med Conchita, Ylvis, och det där coverbandet i finalen. Roligt att se att de inte bara tar någon gammal svensk artist under mellanakten utan att de fick med lite annat!

Måste bara tillägga att jag har aldrig riktigt förstått mig på varför andra länder ska vara med och rösta i melodifestivalen ? Jag tycker att man ska låta svenska folket rösta då det är SVENSKA MELODIFESTIVALEN. Jag gillar bara inte hur andra länder kan påverka vem som vinner, det är vi som ska göra det, det är svenska folkets uppgift, att välja vem som man ska skicka vidare till eurovision.

Tyckte även att det var dåligt att appen strulade, om det var meningen eller inte vet jag inte, jag tror inte att det var med mening att den skulle sluta fungera utan jag tror att det var så många som var inne på den samtidigt och röstade vilket gjorde att den krascha. Synd! Verkligen hade annars varit med och röstat på mina favoriter.

Jag skulle nog säga att det här var en väldigt bra final, både killar och tjejer var med, både unga och lite äldre, olika typer av musik. Olikheterna mellan alla nummer! Det fanns nästan något för alla! :D

Inga kommentarer: