måndag 18 maj 2015

Dåligt minne?

Nog för att jag har dåligt minne men på senaste tiden har det varit brutalt. Någon har bett mig göra något och bara några sekunder efter har jag redan glömt vad det var..
ex. Min mor bad mig att gå in till min bror på vägen upp för att påminna om något eller fråga nått.. jag går upp några sekunder efter hon bett mig och går raka vägen till mitt rum utan den blekaste tanke på att gå och prata med Emil..

Sådana vardagssaker är ju okej att glömma men nu har jag även börjat glömma viktigare saker så som denna försäkringskassa blanketten jag skrev om i mitt tidigare inlägg.. det var tänkt att jag skulle göra den i mars när jag fyllde år och nu är det nästan juni.. vad hände där liksom?? Har även glömt massvis av skolarbete som jag kommer på tack vare att mina klasskompisar pratar om det i skolan..  Jag kan bara ha en sak åt gången i hjärnan just nu.. har jag 5 olika saker att plugga på så kommer jag bara i håg max 2.. och det är så sjukt jobbigt..

Sen samtidigt så fungerar min hjärna på det sättet att när jag har för mycket jag ska komma ihåg att göra och fråga folk så stänger den av helt och det slutar med att jag inte gör någonting alls..

Är det någon mer än mig som har detta problemet nu i slutet på vårterminen? Jag tror att de flesta som är stressade får sämre minne.. men vad jag genomgår just nu är makalöst.. mitt minne varar i 5 sekunder.. seriöst.. haha orkar inte ens.. Så nu har jag börjat lägga in påminnelser i min mobil som ska påminna mig en viss dag, en viss tid om jag ska göra något eller om det är någon jag måste fråga om något.. annars så blir det inte gjort..





Inga kommentarer: