tisdag 2 juni 2015

Caitlyn Jenner

Som ni kanske vet om ni är beroende av internet som mig eller även om ni bara kollat Facebook en snabbis imorse så vet ni att föredetta Bruce Jenner är nu officiellt Caitlyn Jenner. Jag tycker att detta ska bli mer accepterat av samhället, vi lever i 2015. Vi börjar acceptera homosexuella allt mer men vi måste även acceptera könsbyte. Många människor känner att de är födda i fel kropp. Jag är glad över att se de folk som supportar och stöttar dessa människor i samhället, de behöver mer stöd än vad man tror. Det måste vara riktigt tufft och riktigt jobbigt att först och främst veta att man är född i fel kropp, sen oroa sig över vad samhället ska tycka om en, vad ens familj och vänner ska säga. Sen ska det bli stort på internet och antingen blir man överröst av kärlek eller hat. Men oftast både och.

Människor som går igenom detta tycker inte jag ska behöva utstå hat. INGEN ska behöva utstå hat för den de är.  Det är okej att vara annorlunda, det är okej att vara bög, lesbisk, transexuell, bi, straight. Alla bör bli godkända av samhället och jag tycker att Caitlyn är så stark som går ut med detta, som står upp för den hon är och hon hjälper massvis av människor och inspirerar sånna som har det svårt, sånna som inte vågar.

Det Caitlyn gjorde var modigt och otroligt inspirerande.  Det här är ett ämne som kan diskuteras i evigheter men det jag vill få sagt är att vi måste lyfta och hylla dessa människor som vågar vara sig själva, som inte håller sig tillbaka utav rädsla. Jag säger stolt att jag accepterar detta, jag stödjer detta och jag finner inget fel i detta. Caitlyn you go girl!



Inga kommentarer: