söndag 23 augusti 2015

Mens + otursdag

idag har varit en sån där.. vad ska man säga.. dålig/oturs dag.. då allt bara gått snett!
Vi hade planerat att åka och bada.. jag för första gången på hela sommaren ville faktiskt iväg och bada, var så taggad.. men självklart får jag min mens och mensvärk.. så har varit inne, helt äcklig hela dagen.. Slagit mig ett antal gången.. varav sista gången var nyligen på mitt knä.. hukade mig för nära ett skåp när jag öppnade med full kraft rakt med kanten på mitt stackars knä.. kommer få ett fint blåmärke där senare..

Den här dagen har jag känt mig så äcklig och ful.. pga. mensen.. Har även fått sånna där härliga ''mens finnar''.. så min hy är katastrof.. vill bara gömma mig under en sten tills det är bättre.

Men för att inte vara alldeles för negativ så ska jag även lista upp vad som varit positivt med idag.
- Varmt, soligt. Vilket har innebar att jag kunde ligga ute i bikini och sola med fredagspodden i lurarna. ( Så avkopplande och mysigt)
- Jag har haft en ursäkt till att trycka i mig kladdkake glass, cola, chips, choklad.. jaa.. allt med socker i.
- Var ute på en super skön promenad som fick mig på bättre humör och det hjälpte att dämpa mensvärken.
- Kunnat kolla på vänner större delen av dagen!

Nu så här innan man ska sova så kör jag på lite hudvård i form av peeling, mask, raka benen (ifall jag vill ha klänning eller shorts imorgon.. gotta be prepared,) body lotion.. osv osv. Så härligt att pyssla om sig själv!

Nehe nu ska jag tvätta bort min ansikts mask.. får försöka skriva lite imorgon!


Inga kommentarer: