fredag 23 oktober 2015

Haunted house

Åh Haunted house i måndags var bara för roligt. Jag och Tora gick upp under lunchen till teknik magasinet så köpte jag vita linser för att jag ville göra min karaktär så läskig som möjligt och för er som inte vet vad haunted house är så är det en spökvandring vi har på plusgymnasiet på kvällen en gång per år och i år skulle jag vara med och vara en av modellerna!! Så roligt!!

Jag hatar clowner men självklart skulle jag då vara en clown.. hahah men det gick bra och jag är så jäkla nöjd med slutresultatet. Vid två på eftermiddagen gick jag till stylisterna så började jag att bli sminkad och när jag var klar var det typ bara två timmar innan det skulle dra igång och då skulle vi hinna käka nått och hinna gå igenom alla plan och köra en repetitions omgång.

Vi hade olika teman för olika våningsplan så på mitt ( Våning 1 ) Hade vi tivoli och då var det två clowner, en ballerina och en spå kvinna. Sen fanns det plan som hade temat, barn, psykhem, era värsta mardrömmar, blod osv.

Min roll på mitt plan och vad jag skulle göra var att i det första klassrummet de gick till så skulle jag gömma mig och de i tåget skulle sätta sig på stolar sen när de satt sig skulle jag komma fram bakom dom och ta på dem så här läskigt och strirra på dem och ah asså jag hade så kul och jag fick så många att skrika och massa när de såg mig sa '' Åh nej inte hon, å nej jag vill inte''.

När de gått igenom mitt klassrum gick de till nästa och medan de gjorde det gick jag ut ur mitt för att stå och vänta på att de skulle bli klara i det andra, när de gick ut från det andra så möttes dem utav mig som stod och psyka dem och sen från ingestanns så slängde jag mig mot ett skåp och slog så hårt jag kunde för att få dem att hoppa till och det lyckades jag väldigt bra med faktiskt haha,  när de var klara på nästa sak och skulle gå ifrån våran våning så mötte jag upp dem igen och ibland valde jag att krypa så här äckligt mot dem och ibland så gick jag efter.. osv.. Jag hade så himla kul.

Fick höra av flera stycken att jag var den läskigaste på skolan mohaha. Efter eventet så skulle jag sova hos Anna så jag gick igenom Örebro med mitt smink och självklart skulle ju hon stanna på pressbyrån så jag skrämde den stackars kassörskan haha

Vi blev även filmade av några från en filmskola i Stockholm så förhoppningsvis kommer vi få se deras film och om de lägger upp den någonstans så lovar jag att säga till er här på bloggen!!
Tyvärr så har jag inga bilder på hur det såg ut i skolan eller så många bilder på de andra så jag hoppas det går bra med bilder på mig x)












Inga kommentarer: