måndag 9 maj 2016

Jag är tillbaka igen! Förhoppningsvis stannar jag lite längre den här gången

Hej!

Jag har inte bloggat på en evighet dels för att jag inte haft någon som helst inspiration och lust och dels för att skolan är vad som tar upp 98% av min fritid just nu! Det är mycket fix inför studenten och snart ska betygen sättas! Man känner ju självklart en press på sig och jag ska inte neka att det är direkt roligt det här sista inför studenten! 

Mycket fokus har varit på bla. Gymnasiearbetet som jag fick godkänt och klart direkt efter vår redovisning. Så skönt att slippa kompletteringar på det! Hade verkligen inte orkat lägga ÄNNU mer tid på det än vad jag redan har gjort! Min mentor berättade även att det är ungefär bara 5% av eleverna på skolan som klarar gymnasiearbetet första gången, så jag är riktigt nöjd! 

Mycket fokus har även legat kring vår certifiering som vi nu kommer börja ha! Den består utav två delar, en teoretisk del och en praktisk del. Klarar man inte den teoretiska delen så får man inte gå upp och göra den praktiska. Vi kommer att ha första provet nu på onsdag och jag är så fruktansvärt nervös! 150 frågor om allt från Anatomi, Hudens uppbyggnad, fysiologi, histologi osv. Allt vi har lärt oss under dessa 3 åren..

Jag fick ett ryck idag och kände att jag verkligen hade lust att blogga för första gången på länge så tänker försöka hålla er lite uppdaterade nu inför studenten! Kommer visa lita sneak peaks på bal klänning, studentklänning osv. 
x

Inga kommentarer: