onsdag 29 juli 2015

BRÖLLOP

Eftersom jag knappt använde min mobil i Lördags så har jag inga bilder från bröllopet endast några från bilen på mig och ferri, så ni får bilder när jag får bilder från lite släktingar!

Jag och ferri gick upp 7 i lördags och började käka frukost och sedan var det bara att börja fiffa. Direkt efter jag hade sminkat mig var det dax att börja sminka mamma, men jag hann inte klart för Nina (vår frisör) kom och började fixa hennes hår så ferri började fixa mitt!

När hon var klar med det började jag sminka Malin (Daniels sambo). Hon hade skadat tummen och hade svårt att sminka sig själv så självklart hjälpte jag henne! :D När det var klart fortsatte jag med med mammas smink sen när det väl var klart hann jag och ferri och bara slänga i oss en macka lite snabbt för sen skulle klänningarna på och det var dax att åka till kyrkan.

Vigseln var jätte fin, och jag och ferri var så fina tärnor så :) Tomas bröt ihop mitt i vigseln vilket resulterade i att prästen också började gråta.. fick även höra att många släktingar också grät :')

Efter vigseln drog vi till hembygsgårn där vi hade hyrt övervåningen till att ha middag och fika. Vi åt gott, mådde gott och jag höll till och med ett tal!!!!! WHAT ???
Jag Hanna Charlotta Södergren höll ett tal för över 65 personer..  Trodde aldrig jag skulle våga men jag gjorde det och mitt tal var spontant, kom direkt från hjärtat, hade ingen fusklapp.. ingenting.. Jag fick folk att skratta och jag fick folk att gråta. I efterhand är jag så glad att jag vågade hålla det där talet.. annars hade jag ångrat mig så mycket nu!

Fick höra efteråt av massa människor att jag höll i ett fint tal! Värmde så mycket när folk gillade det! :) Efter mat och fika drog de som ville hem till oss där efterfesten hölls! Musik, Rosé, Cider, Öl, Snacks, Trevlig stämning.. vart bara så bra. Jag, Ferri och Malin stod och dansa och sjöng i köket! Jag hade jätte kul men när klockan närmade sig två på natten så sa jag och ferri godnatt och så gick vi och la oss.. Dagen efter fick vi höra att de andra inte dragit förens runt 4 och mamma och tomas somnade inte förens 5 på morgonen haha




 Jag och ferri hade en varsin sån här bukett! Jätte fin! :D






Inga kommentarer: