lördag 8 augusti 2015

Augustikalaset dag 1 Avklarad

Hej! Straxt innan fem igår var jag på plats för att checka in och få armband, tröja osv. Sen viv sex började jag och då fick bevakningsgruppen en genomgång innan om vad det fanns för olika positioner att vara på och olika saker att göra, vi delade in oss i mindre grupper och varje grupp fick en varsin radio så att om något skulle gå fel eller man behövde förstärking någonstans så skulle man snabbt kunna få dit andra ordningsvakter.

Jag och en annan började vara båtgruppen då vi gick fram och tillbaka backstage för att kolla så ingen båt la i land vid bryggorna, när stiftelsen spelade passade jag på att hämta käk.. men man fick inte riktigt njuta av maten då man helst skulle äta på 20 min eller mindre.

Efter vi hade varit båtgruppen ett tag så förflyttades vi till entrén vid öltältet där vi fick stå och ta leg och se till att ingen tog med sig alkohol ut från tältet! Det var riktigt kul att kolla på alla fulla människor x)

Efter ett par timmar i öltältet så blev vi förflyttade till vip området för att hålla koll så ingen utan vip armband kom in! En gick in utan vip armband trots att vi pratat med honom och talat om reglerna, han sket fullständigt i vad vi sa.. så då sa Kattis ( Hon jag jobbade med) till ordningsvakterna via radion.. och herre gud de var ju snabba på plats haha de trodde det var bråk eller nått så flera stycken kom springandes.. när vi bara behövde en som skulle ta med sig honom ut. Men det var bra då kan man känna sig säker iaf, nu när man vet att de är både snabba på plats och tar allt på allvar!

Stiftelsen var bra igår, de var mysiga att lyssna på, Linda pira är inte riktigt min smak.. är inte så mycket för svensk hiphop, rapp.. men sen dj Alfons, jäklar vilket drag.. riktigt bra faktiskt!!




Lånade bilder från augustikalasets Facebook sida. Efter som jag inte kan använda min mobil på jobbet så tog jag inga bilder!

Nu laddar jag upp inför ännu en kväll vid näset! Ha det gött!!

Inga kommentarer: