onsdag 12 augusti 2015

AUGUSTIKALASET DAG 2 ( Förlåt för sent inlägg)

Dag 2 på Augustikalaset var bättre än första! Eller.. kvällen gick fortare iaf och jag kände att jag vågade ta för mig mer och prata lite mer med de i min omgivning. Jag fick börja mitt pass med att kolla båtar runt udden så de inte la i land.. Hälsade på Molly sanden och hennes crew, gud vad hon är fin!!! De kom tidigt på kvällen så de hade massa tid att döda så de gick runt lite backstage och jag som hade uppgift att gå fram och tillbaka kände mig som en stalker då det kändes som jag gick efter Molly hela tiden vilket jag inte menade att göra.. haha tyckte det var jätte pinsamt att ha just den uppgiften medans de var där och gick runt.. 
Efter Joel Alme varit på scenen så käkade jag lite och resten av kvällen var jag inne på ölområdet. 

Fick börja med att stå vid vippen och kolla armband, stod där medan Hasse Andersson spelade och gud vilken mysgubbe han är haha så härlig.  Kom en gubbe fram till mig och började prata och då visade sig att han var här med sin son enda från Texas.. så jag stod och pratade med honom en stund.. fick öva lite engelska, var ju inte så dumt :) 

Efter det så flyttades jag till entrén vid ölområdet och herregud.. fulla människor.. jag fick se nästan alla typer av fylla.. de glada, sociala.. de som grät och var värsta dramaqueens.. de som bara skulle bråka.. de som var arga.. de envisa.. asså jag kan hålla på i en evighet! Ferri, Mathilda, Magnus och Albin kom förbi en stund också så jag fick krama lite på dem och prata lite med dem! :) 

Molly Sanden var sjukt bra, hennes röst är to die for!! asså for real!! Hon hade sån girlpower på scenen and i loved it! Sen sist hade vi john de sohn och shit vilket drag det var, han fick verkligen igång publiken! Bästa på hela kvällen.. Var lite avis på de som stod i publiken när han spelade för gosh jag hade också velat stå där och hoppas och dansat!! 

Under kvällen fick jag flyttas lite fram och tillbaka från ölområdets entre och vippen och jag fick ju neka en och annan som försökte ta sig in i vippen.. kändes jobbigt men samtidigt bra att neka.. rätt ska vara rätt!! Många drog den här '' Men min kompis är där inne'', ''kan inte jag bara få prata med min kompis lite snabbt'', ''Men jag har redan varit här inne ikväll'', '' Men om jag har vip armband kan inte jag få ta med mig en kompis in då som inte har det?''..  Några försökte flörta sig förbi mig, några försökte se dominanta och stora ut, några försökte bara gå rakt in.. herregud asså.. 

Det var två riktigt bra dagar och jag ser fram emot att få jobba nästa år igen!! :D 





Inga kommentarer: