onsdag 11 maj 2016

Certifiering Del 1

Hej! Just nu sitter jag på vår altan med iskallt iste med citron smak! Spotify spelar Din idiot med norlie & kkv.. Jag kom hem för kanske 35 min sen och jag är så lycklig!

Idag började vi 13:30 och vi skulle ha vår första del inom certifieringen! Del 1 Är ett stort teori prov och del 2 är praktiskt prov! Det teoretiska provet bestod utav 150 frågor och man var tvungen att få 60% rätt för att ens få gå upp och göra den praktiska delen! 60% = 98 frågor rätt.

Alla i klassen satt som på nålar minuterna innan vi började och man kände hur magen vände sig.. Nervös kisset kom och man kunde inte tänka klart! Låter som när man blir kär men i det här fallet var det inte så utan det var sån sjuk nervositet och jag kände hur hjärtat dunkade hårdare och hårdare.. När vi väl fick börja med provet lugnade man sig lite men hade fortfarande en liten klump i magen.. kommer jag klara det? Kommer jag bli hudterapeut eller är dessa 3 år åt helvete?

På bussen hem fick vi glädjebeskedet att HELA klassen fått godkänt på provet! Jag blev så glad, tårögd sitter jag på bussen och kan knappt sitta still.. Jag ville bara skrika och hoppa och dansa. Det här betyder så sjukt mycket för mig och att klara första delen kändes så jäkla bra! Att veta att allt slit bakom var värt det!

Jag fick även ett meddelande där jag fick se hur många rätt jag fick och jag fick 135/150!! Så SJUKT bra!!  Nu ska jag fortsätta fira med iste, bra musik, sol och lite frans choklad tårta!! <3


fick bli webcam bilder då mobilen är urladdad och kameran är för klumpig haha 


Inga kommentarer: